The Evil E CHord!

1. 5 years ago

Hi, mi name is Nicolás and i have a soprano ukulele, i'm from Chile, so excuse myeif my english is not very accurated.
    I don´t now if you have the same problem, but, everytime a song has this chord (E chord), is a lost song. I can't do this chord properly, is very complicated, anyone has a tip, like, do the chord differently or something?

Thanks!

(Hola, mi nombre es Nicolás y tengo un ukelele soprano, soy de Chile, así que perdón si mi inglés no es del todo correcto.
    No sé si alguien tiene el mismo problema, pero cada vez que una canción tiene este acorde (E o Mi) es una canción perdida. No puedo hacer este acorde bien, las posición de los dedos es muy complicada, no sé si alguien tiene algún consejo, como hacer el acorde de otra manera olgo así.

Gracias!)

I knew 4 ways to do, but none sound clear =/ (Conosco 4 formas de hacer el acorde pero ninguna suena bien =/)

here are the ways i know:

A:2
    E:X
    C:4
    G:1

A:2
    E:4
    G:4

A:4-7
    E:4
    G:4 (this is easy to do, but sound very high)(esta es fácil de hacer, pero suena muy alta)

A:7
    E:7
    C:7-8
    G:7-9

Saludos a todos y gracias!

2. UT

10 Apr 2014 Administrator

Unfortunately, there are no other way to play this chords.
    Easiest one is probably the following: 444x (we drop the second E)

3. Ante todo, te sugiero una cosa: que practiques, practiques, practiques. La acorde de Mi mayor (E Mayor) se considera la 'bete noir' de los acordes del ukulele (se evita a toda costa). No te preocupes por tener dificultades para tocarlo. Ademas, hay muchas variaciones que puedes utilizar.
    1) A rajatabla: Esta variacion es la de los libros. La manera "oficial".
    Dedo indice: Cuerda A (La) traste 2
    Dedo del medio: Cuerda G (Sol) traste 4
    Dedo anular: Cuerda C (Do) traste
    Menyique: Cuerda E (Mi)
    2.) Acorde de cejilla
    "Barre" (no de barrer- barre es un termino que significa que tu dedo se mete tras un traste completo) el traste 4, y con el menyique, toca la cuerda A en el traste siete:
    7
    4
    4
    4

Hay muchas variaciones que puedes usar, pero es muy dificil explicarlos sin estar cara a cara. He traducido estas desde esta pagina de web.
    http://ukulelehunt.com/2009/04/22/e-chord-ukulele/
    Hay 10 maneras de tocar el acorde dadas en esa pagina.
    Sugiero que los practicas todos para averiguar cual es lo mejor para ti.

4. OK, I'm a beginner. Could you explain 444x for me. I think that I understand it as the top three strings are held down behind the 4th fret, and the A string is left open? What I really don't understand is the (we drop the second E). What does that mean?

5. I like to play E as 1x02 (mute the E string). If I want to do the full 1402 for more volume, I use the back of my middle finger (curled over, like I was getting ready to flick something) to fret the G string, my ring finger to fret the E string, and my pointer to fret the A string.

6. "RLLINK" OK, I'm a beginner. Could you explain 444x for me. I think that I understand it as the top three strings are held down behind the 4th fret, and the A string is left open? What I really don't understand is the (we drop the second E). What does that mean?

The "x" should mean the string is muted, or not played. A zero (0) means the string is played open.

7. Gracias a todos, al final me quedé con A:2 E:4 C:4 G:4 resultó ser la más cómoda para mi.

Saludos!

or Sign Up to reply!